«برنامههاي زنده» يكي از مهمترين محصولات هر شبكه تلويزيوني محسوب ميشود. برخلاف فيلم، سريال، تلهتئاتر، كليپ، نماهنگ و قالبهاي اين گونه كه هر كدام ميتوانند مستقل از تلويزيون در رسانههاي ديگر نيز عرضه شوند، برنامه زنده خاص تلويزيون است و صرفا در چنين رسانهيي امكان عرضه دارد و در بررسي عملكرد هر شبكهيي ميتواند يكي از نقاط ضعف و قوت آن شبكه محسوب شود. برنامههاي زنده هميشه اتكاي فراواني به مجريان خود دارند. تهيهكنندگان چنين برنامههايي تلاش فراواني براي جذب مجريان شاخص و حفظ آنها در برنامه ميكنند اما هميشه هم يك مجري با سابقه و قديمي نميتواند پاسخ مورد انتظار سازندگان برنامه را از مخاطب بگيرد. در مناسبات پيچيده اين روزهاي تلويزيون و دسترسي مخاطبان به انواع و اقسام رسانههاي فارسي زبان، هر روز جلوه تازهيي از مجريان كه به زبان فارسي نيز صحبت ميكنند در مقابل چشمان مخاطب خودنمايي ميكند كه در تضاد با كاراكتر رسمي و جدي اغلب مجريان اتوكشيده سيماست. به همين دليل اجراي صميمي مجري جواني به نام «عبدالله روا» در قالب برنامههاي «شيش تايي ها» و «فرش سپيد» شبكه دو در چنين فضايي مورد توجه مخاطب قرار ميگيرد. مجري جواني كه بيش از آنكه بر جلوههاي ظاهري و رفتارهاي اغراق آميز متكي باشد، بر دانش و عمق اطلاعاتي تكيه دارد كه در ميان مجريان جوان تلويزيون، يك اتفاق محسوب ميشود. «شيش تايي ها» و «فرش سفيد» در ساختار برنامههايي طبقهبندي ميشوند كه قرار است با مخاطب «تين ايجر» ارتباط برقرار كنند. پخش سريال اول اين برنامه مدتي است به پايان رسيده و در اين گفتوگو مجالي پيش آمد تا با مجري اين برنامه گفتوگويي انجام دهيم؛ مجري كه چند سالي در يكي از شبكههاي استاني صدا و سيما برنامه اجرا كرده و اين دو برنامه، نخستين حضور او در شبكهيي سراسري است. اين برنامه به تهيهكنندگي «حامد جواد زاده» براي گروه كودك و نوجوان شبكه دو سيما ساخته شد و تيم سازنده آن از چهرههايي تشكيل شدند كه اغلب متولدين سالهاي 60 و 70 هستند و در سالهاي نه چندان دور در راديو جوان حضوري موثر داشتهاند.
برای خواندن متن کامل مصاحبه به ادامه مطلب مراجعه شود
برای خواندن متن کامل مصاحبه به ادامه مطلب مراجعه شود